Halaman

17 August 2009

BN Jaga Rekod Perkhidmatan

Oleh : Mohd Shuhaimi bin Ahmad

Kerajaan Barisan Nasional (BN) sentiasa menjaga rekod kecemerlangan perkhidmatannya bagi mendapat mandat rakyat yang berterusan.

Menteri Besar, Dato’ Ahmad Said, berkata berkata bagi tujuan itu Kerajaan BN akan mengotakan semua janji-janjinya kepada rakyat negeri ini, dari semasa ke semasa.


Dato' Ahmad menyampaikan kunci rumah kepada seorang penerima sambil diperhatikan oleh Dato' Che Mat Jusoh.

“Kerajaan BN tidak akan mungkir janji kerana kita sedar rakyat tidak akan memberi mandat kepada BN jika kita tidak menunaikan janji-janji yang sudah dibuat sebelum ini,” katanya pada majlis penyerahan kunci rumah Projek Perpindahan Tok Adis, di Taman Budaya, Kuala Ibai baru-baru ini.

Sebagai bukti, katanya, 96 keluarga yang terbabit dengan bencana banjir besar pada 19 November 2007 dan dijanjikan kediaman baru bagi menggantikan rumah mereka yang rosak akibat kejadian itu, kini mendapat kediaman lebih selesa.

Katanya, kelewatan mangsa mendapat rumah bukan disebabkan Kerajaan BN mungkin janji tetapi disebabkan masalah teknikal yang tidak dapat dielakkan.


Rumah teres besar dan selesa yang disediakan oleh Kerajaan Negeri untuk mangsa ombak besar Kuala Ibai Pantai di Kampung Tok Adis.

“Selepas pegawai kerajaan yang terlibat dengan projek ini menyelesaikan masalah tersebut, akhirnya projek ini berjaya disiapkan dan mangsa mendapat rumah yang dijanjikan,” katanya.


Penerima rumah Perpindahan Tok Adis gembira menunjukkan kunci rumah yang diterima daripada Menteri Besar. -Foto SHUHAIMI AHMAD.

Menteri Besar berkata, penduduk tidak wajar terpengaruh dengan dakwaan pihak tertentu kononnya kerajaan mungkir janji kerana perakara itu tidak akan berlaku.

UKOM