Halaman

20 January 2010

Adik Mohd Khaidill Selamat Jalani Pembedahan

Oleh: Harun bin Hassan / Zulkipli Putra dan Mohd Yahya Muda (yang berada di Pusat Perubatan Prince Court, Kuala Lumpur)


Pembedahan ke atas adik Mohd Khaidill dilakukan di dewan bedah di Pusat Perubatan Prince Court, Kuala Lumpur yang diketuai oleh pakar pembedahan jantung, Dr David Khoo Sin Kiat. - Gambar oleh ZULKIPLI PUTRA.

Berkat doa semua, adik Mohd Khaidill Sharifudin, tiga tahun, selamat menjalani pembedahan jantung berlubang dan membesarkan saluran injap hari ini (20 Januari) di Pusat Perubatan Prince Court, Kuala Lumpur.

Keadaan pesakit jantung berlubang itu stabil dan baik selepas menjalani sesi pembedahan yang bermula pada jam 9.45 pagi tadi.

Adik Mohd Khaidill telah dipindahkan dari unit pembedahan ke pusat rawatan rapi hospital itu kira-kira pada jam 8.00 malam tadi.

Menurut pakar pusat perubatan itu, Dr David berkata, berdasarkan perkembangan terkini pesakit akan berada di pusat rawatan rapi hospital itu bagi pemantauan dari semasa ke semasa dalam tempoh 48 jam.

Pesakit telah berjaya menjalani pembedahan penutupan lubang dan pembesaran saiz saluran ke injap pada otot jantung serentak dan aliran oksigen dalam darah yang kembali normal.


Adik Mohd Khaidill bersama ibunya sebelum memasuki dewan bedah.

Dalam perkembangan yang sama ketika dihubungi oleh Radio Terengganu FM, Encik Sharifudin bapa kepada Mohd Khaidill mengucapkan terima kasih di atas jasa baik YAB Dato’ Haji Ahmad Said kerana kerjasama dan sokongan yang diberikan serta kos rawatan anaknya itu telah ditanggung sepenuhnya oleh Kerajaan Negeri Terengganu.


Mohd Khaidill dibawa ke wad rawatan rapi selepas selesai menjalani pembedahan.

“Dikesempatan ini, saya juga berterimakasih kepada Kerajaan Negeri Terengganu, terutama kepada pemimpin nombor satu, Dato’ Ahmad Said, kerana begitu cakna soal kebajikan rakyat sehingga sanggup menanggung semua kos pembedahan ini,” katanya.

Encik Sharifudin juga meminta agar semua rakyat Terengganu untuk turut sama-sama berdoa agar adik Mohd Khaidill selamat dan cepat sembuh.

UKOM