Halaman

26 February 2010

MB Lawat Kanak-kanak Permata Maulidur Rasul

Oleh : Kamarudin Mat Akib

Menteri Besar Dato’ Ahmad Said bersama-sama Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri dan Pegawai Kanan Kerajaan melawat kanak-kanak yang dilahirkan sempena Sambutan Maulidur Rasul, di Hospital Nur Zahirah, petang ini (26 Februari 2010).

Kira-kira 30 kanak-kanak dilahirkan di hospital berkenaan mulai waktu Maghrib semalam sehingga petang ini dan kesemua bayi berada di dalam keadaan baik.

Menteri Besar berkata, Kerajaan ini memperkenalkan Program Permata Maulidur Rasul mulai tahun ini dimana butir-butir terperinci bayi yang dlahirkan pada tanggal Maulidur Rasul akan disimpan sebagai rekod.

“Rekod ini akan dikemaskini pada setiap tahun di mana setiap bayi yang dilahirkan akan disimpan data mereka “ katanya kepada pemberita selepas lawatan tersebut.

Antara yang hadir di hospital itu, Setiausaha Kerajaan Negeri Dato’ Mazlan Ngah, Pengerusi Jawatankuasa Pelajaran, Pengajian Tinggi Sains, Teknologi dan Sumber Manusia Negeri, YB Ahmad Razif dan Pengerusi Jawatankuasa Agama dan Penerangan Negeri, YB Haji Khazan Che Mat.

Dato’ Ahmad berkata, kanak-kanak yang didaftarkan di bawah program berkenaan akan dilibatkan dengan program Sambutan Maulidur Rasul pada masa depan.

Beliau juga turut menyumbangkan wang tunai dan hamper kepada ibu-ibu yang baru melahirkan bayi sempena lawatan tersebut.

TEGANUKITA