Halaman

14 September 2010

Kerajaan sentiasa hargai pandangan rakyat

Oleh: Esah Abdullah

Kerajaan negeri sentiasa membuka ruang seluas-luasnya kepada masyarakat di negeri ini untuk memberi pandangan dan idea bernas ke arah memajukan negeri ini supaya pembangunan yang dilaksanakan dapat dinikmati sepenuhnya oleh setiap lapisan rakyat.

“Sebarang cadangan dan pandangan boleh disalurkan terus kepada saya melalui sistem pesanan ringkas (SMS),” kata Menteri Besar, Dato’ Seri Ahmad Said di majlis Sambutan Aidilfitri bersama Perantau di Primula Beach Resort, pada hari raya ke dua. Katanya, setiap pandangan positif yang diterima akan dijadikan panduan dalam menjana kemajuan di negeri ini demi kepentingan rakyat seluruhnya.

“Kita mengamalkan sikap terbuka dan penglibatan anggota masyarakat untuk membangunkan negeri ini lebih berkesan kerana setiap apa yang dilakukan kerajaan adalah untuk kepentingan rakyat,” katanya yang turut disertai isteri, To’ Puan Seri Norliza Mahmud.

Hadir sama pada majlis tersebut, Setiausaha Kerajaan, Dato’ Mazlan Ngah, Ahli-Ahli Mesyuarat Kerajaan Negeri dan pegawai kanan kerajaan negeri beserta isteri masing-masing dan kira-kira 2,500 anak Terengganu yang pulang berhari raya ke negeri ini.

Dato’ Seri Ahmad turut memaklumkan, bahawa kerajaan negeri akan terus membina rumah kediaman mampu milik bagi memastikan semua rakyat di negeri ini memiliki kediaman sendiri yang selesa.

“Sepanjang tempoh lima tahun ini, sebanyak 12,000 unit rumah akan dibina dan kini 6,000 unit sedang dalam pembinaan manakala selebihnya akan siap menjelang 2013 yang membabitkan kos lebih RM1 billion,” katanya.

Sehubungan itu katanya, kerajaan telah membelanjakan RM140 juta untuk pembiayaan pendidikan anak-anak negeri yang mengikuti pengajian di pusat pengajian tinggi dalam dan luar negara sepanjang tahun ini.

TEGANUKITA