Halaman

06 October 2010

Input Berguna Sempena Konvokesyen TatiUC Ke-4

Oleh : AIDA ABD RAHMAN

Semua penduduk di seluruh Terengganu dan Kemaman khasnya dijemput memeriahkan dan mendapat input berguna daripada aktiviti di tapak pesta sempena Konvokesyen Kali Ke-4 Kolej Universiti Institut Teknikal Tinggi Terengganu (TatiUC) sepanjang tiga hari bermula 7 Oktober ini.

Pelbagai aktiviti dijalankan pihak pengurusan TatiUC sperti tayangan amal Gaza bagi mengutip derma untuk Tabung Gaza, persembahan artis tempatan, pameran serta gerai jualan pelbagai produk makanan.

“Kita mengharapkan supaya orang ramai mengambil peluang ke tapak pesta sempena konvokesyen TatiUC dan memperolehi input berguna daripada program kami khususnya peluang yang ditawarkan oleh TatiUC kepada pelajar yang meminati untuk menyambung pelajaran dalam bidang kemahiran,” kata Rektor TatiUC, Dr Mohd Rozailan mamat, selepas Kejohanan Boling Antara Media sempena Konvokesyen Ke- 4 TatiUC, di Terengganu Equestrian Resort, Kuala Terengganu, kelmarin (2 Oktober).

Katanya, setiap fakulti juga akan menyertai pameran bagi memperkenalkan kolej universiti itu kepada penduduk setempat dan memberi taklimat mengenai kemudahan pembelajaran yang disediakan.

Graduan yang bakal menyertai konvokesyen TatiUC kali ini melibatkan 374 pelajar lulusan sijil dan diploma dari pelbagai kursus kemahiran yang berlangsung di Dewan Besar, Pusat Latihan Teluk Kalong, Kemaman, pada 9 Oktober ini.

TEGANUKITA