Halaman

02 February 2011

Dato’ Seri Ahmad Calon Terbaik

Pengarah Jualan Hotel Tanjong Vista,
Puan Suhaibah Harun



Oleh: Mohamad Shahrir dan Raja Faisal

Pelantikan Dato’ Seri Ahmad Said menerajui kepimpinan UMNO Terengganu dilihat suatu perkembangan yang bagus dalam memastikan Barisan Nasional terus mempertahankan kemenangan di Terengganu dalam pilihan raya akan datang.

Menurut Pengurus Besar Yayasan Pembangunan Usahawan Terengganu (YPU), Haji Azmi Razik, pelantikan ini dinantikan oleh semua rakyat Terengganu terutamanya dalam memastikan Barisan Nasional menerajui kepimpinan negeri pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke 13 akan datang.

Haji Azmi menegaskan pelantikan Menteri Besar Terengganu menunjukkan kepercayaan tinggi daripada Perdana Menteri Malaysia yang juga Presiden UMNO, Dato’ Seri Ahmad Najib Tun Razak kepada Dato' Seri Ahmad yang menggantikan Dato’ Seri Hishamuddin Tun Hussein.

“ Menteri Besar merupakan tonggak utama pentadbiran sesebuah negeri, kemampuan YAB Dato’ Seri Ahmad Said terbukti apabila Terengganu menjadi penanda (benchmark) dalam bidang pendidikan kepada negeri lain dan penyerahan semula tampuk pemerintahan parti dapat meyakinkan lagi rakyat Terengganu terhadap kepimpinan sedia ada”, kata Haji Azmi ketika dihubungi wartawan unit komunikasi negeri.

Perkara ini disokong lagi oleh Pengarah Jualan Hotel Tanjong Vista, Puan Suhaibah Harun yang mengharapkan teraju kepimpinan UMNO Terengganu akan terus unggul di mata parti amnya seterusnya memenangi hati rakyat khasnya dengan pelantikan tersebut.

“Saya sebagai rakyat Terengganu menyokong penuh pelantikan Dato’ Seri Ahmad dan saya percaya seluruh rakyat Terengganu juga menyokong pelantikan beliau. Perkara penting yang perlu diberi perhatian ialah anggota parti terus bekerja keras bagi membantu membela nasib rakyat dan bukannya semata-mata untuk memenangi pilihan raya”, kata Puan Suhaibah ketika memberitahu wartawan.

Puan Suhaibah ketika ditemui di pejabat beliau di Hotel Tanjong Vista melihat Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Terengganu mampu menggalas dan melaksanakan tugas dengan penuh kewibawaan dengan kepentingan rakyat diutamakan selaras dengan moto kerajaan negeri ‘Merakyatkan Pentadbiran dan Pembangunan’.

Naib Presiden Majlis Belia Malaysia yang juga Pengerusi Persatuan Kelab-Kelab Belia Malaysia (MAYC) Terengganu, Haji Abdul Karim Mohamad, menyambut baik Pengerusi Perhubungan UMNO yang baru.

“ Majlis belia terutamanya 109 cawangan belia Terengganu mengalu-alukan Dato’ Seri Ahmad sebagai Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri menggantikan mantan sebelumnya dan amat berharap Menteri Besar dapat membuat keputusan yang baik dalam memastikan mandat yang diterima dapat dijalankan dengan penuh dedikasi”. Jelas Haji Abdul Karim ketika ditemui.

Haji Abdul Karim juga mengucapkan tahniah kepada Dato’ Seri Ahmad di atas pelantikan tersebut serta bersyukur apabila jawatan itu dipegang sendiri oleh anak jati Terengganu di samping memastikan sokongan yang padu diberikan para belia terhadap kepimpinan Dato’ Seri Ahmad Said.

TEGANUKITA