Halaman

01 February 2011

TERENGGANU DAN ANUAR MANAN TETAP UNGGUL





TERENGGANU DAN ANUAR MANAN TETAP UNGGUL

Laporan: Ruslan Abdul Rahman, Mohd.Yusof (AV) Razlan (jurukamera webtv) dan Wahab (logistik).

Anuar Manan dari Terengganu, meskipun hanya mampu di tempat ketiga edisi 2011 Le Tour de Langkawi, yang berakhir di garisan penamat di Dataran Mardeka petang ini 1 Februari 2011, namun Menteri Besar Terengganu, Dato’ Seri Ahmad Said tetap berbangga dengan keserlahan Terengganu dalam Sukan Lumba Basikal itu, malah kemunculan Terengganu sebagai kuasa baru sukan negara masa kini.

Dato’ Seri Ahmad yang berada di Dataran Mardeka petang ini untuk melihat sendiri detik-detik stage terakhir, sesekali kelihatan mengesat airmata kegembiraan bila nama Terengganu dan Anuar Manan berkali-kali dilaungkan bagi mengejar mata demi mata untuk stage-stage terakhir.

Bendera Terengganu dan Malaysia yang berkibar mengalu-alukan penerpaan Annuar Manan menjadikan orang Terengganu berasa begitu bangga.

Ketika ditemui media Dato’ Seri Ahmad berkata, belia akan terus memastikan Terengganu cemerlang dalam sukan itu di masa hadapan kerana sebahagian besar jaguh negara adalah berasal dari Terengganu.

Ini diakui Menteri Belia dan Sukan, Dato’ Seri Ahmad Shabery Cheek yang menyatakan lebih dari enam orang jaguh lumba basikal negara adalah datangnya dari Terengganu.

Dato' Seri Ahmad Said dan Dato' Seri Shabery Cheek dikerumuni media selepas berakhirnya kejohanan yang berprestij itu di Dataran Merdeka petang ini. (1 Februari). Apa yang uniknya kedua-kedua pemimpin itu juga dari Kemaman, Terengganu.

Menteri Besar Terengganu menawarkan kepada negara, khususnya Menteri Belia dan Sukan untuk tahun depan Terengganu bersedia untuk menjadi stage terakhir Le Tour de Langkawi itu dan akan memberi pelbagai kemudahan.

Beliau juga menyatakan, kejayaan pelumba juga bergantung kepada pengurusan yang baik.
Terengganu katanya, mempunyai pasukan pelapis dan akan dihantar menyertai kejohanan di India dan Sanghai China untuk pendedahan.

Terengganukita mengiringi Dato’ Seri Ahmad Said dan Datuk Shabery Cheek bersama ribuan penonton di stage penamat itu untuk tujuan membuat liputan .






TEGANUKITA