Halaman

25 February 2011

Terpukau Keunikan Terengganu

Oleh : Zulkipli bin CW. Putera


Datin Seri Datuk Wira Hajah Asmah dan To' Puan Seri Norliza bersama rombongan menjamu selera nasi dagang di atas bot sambil menikmati permandangan Bandaraya Warisan Pesisir Air ketika melakukan lawatan ke negeri Terengganu selama tiga hari bermula hari ini. - Gambar oleh Zul Putra.

Isteri YAB Ketua Menteri Melaka, Datin Seri Datuk Wira Hajah Asmah Abd. Rahman bersama rombongan kagum dengan keindahan serta keunikan negeri Terengganu ketika mengadakan lawatan selama tiga hari ke negeri ini bermula hari ini (25 Feb).




Datin Seri Datuk Wira Hajah Asmah yang juga merangkap Pengerusi Badan Amal Kebajikan Isteri Wakil-Wakil Rakyat Negeri Melaka (BISTARI) disambut isteri YAB Menteri Besar Terengganu, To’ Puan Seri Norliza Mahmud yang juga merangkap Yang Di-Pertua Badan Amal Kebajikan Isteri Wakil-Wakil Rakyat Negeri Terengganu (SERIKANDI) di Lapangan Terbang Sultan Mahmud sebelum rombongan menaiki bot menyusuri Sungai Terengganu di Riyaz Pulau Duyung.



Sepanjang perjalanan, rombongan Melaka disajikan makanan tradisi Terengganu iaitu nasi dagang di atas bot sambil melihat panorama Bandaraya Warisan Pesisir Air dan melawat Taman Tamadun Islam di Pulau Wan Man.

Petang ini, rombongan dari Melaka seramai 20 orang itu dijangka akan mengadakan lawatan ke Pasar Payang dan Bazar Warisan kira-kira jam 3.00 petang.

TEGANUKITA