Halaman

05 March 2011

Cabutan MB Beri Tuah Kepada Azam

Oleh: Aida Abd Rahman


Ahmad Azam (kiri) ternyata bertuah apabila mendapat hadiah utama berupa sebuah motosikal Yamaha LC 135 bernilai kira-kira RM6.300 pada Hari Keluarga Kelab WDI yang disampaikan Menteri Besar, Dato' Seri Ahmad Said. - Gambar oleh Zulkipli Putra.

Tuah memihak kepada Ketua Pembantu Tadbir Kewangan Pejabat Setiausaha Kerajaan (SUK) apabila mendapat hadiah utama berupa sebuah motosikal Yamaha LC 135 bernilai kira-kira RM6,300 dalam acara cabutan bertuah sempena Hari Keluarga Kelab Wisma Darul Iman 2010, di Pusat Dagangan Terengganu, Kuala Terengganu, hari ini (5 Mac).

Peserta bertuah itu, Ahmad Azam Hitam, 45, dari Kampung Hiliran Masjid, Kuala Terengganu yang pertama kali mendapat hadiah dalam acara cabutan bertuah sejak berkhidmat 21 tahun lalu di Pejabat SUK Negeri, tidak menduga dua nama terakhir yang dicabut Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said memihak kepadanya sebagai pemenang hadiah utama.
“Syukur Alhamdulillah. Pertama kali sejak lebih 20 tahun berkhidmat di Pejabat SUK rezeki memihak kepada saya pada tahun ini.

“Saya bercadang menggunakan motosikal pertama milik saya ini sebagai kenderaan untuk berulang alik ke tempat kerja,” katanya.

Menteri Besar meluangkan masa hampir sejam di majlis itu, berkesempatan mencabut dua nama terakhir yang bertuah serta menyampaikan hadiah berupa sofa dan motosikal sebelum bergegas bagi menyelesaikan urusan rasmi lain di pusat Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri Kerdau.

Menteri Besar dalam ucapan ringkasnya sebelum itu, berharap supaya majlis seumpama itu menjadi medan bagi mengeratkan hubungan di kalangan kakitangan serta pegawai kerajaan.

Hubungan yang baik itu katanya, diteruskan pula apabila berurusan dengan masyarakat luar dan memberi perkhidmatan terbaik supaya imej sektor awam sentiasa baik dan dihormati semua pihak.

“Ia juga selaras dengan konsep `Merakyatkan Pentadbiran dan Pembangunan’ , di mana rakyat diutamakan dan mereka akan berasa lebih selesa dalam apa jua aspek,” katanya.

Selain dua hadiah utama itu, lapan hadiah lain bagi `grand finale’ termasuk I-Pad, TV LCD, `set home theater’, kamera video, mesin basuh, peti sejuk dan Samsung Galaxy.
Kira-kira 3,000 kakitangan termasuk ahli keluarga masing-masing hadir ke majlis yang menyediakan lebih 300 hadiah cabutan bertuah itu.

Antara acara yang disediakan termasuk penyampaian hadiah kepada anak-anak kakitangan yang cemerlang dalam peperiksaan awam 2010, kakitangan yang akan pencen dan sukaneka untuk kanak-kanak mahupun dewasa seperti meniup belon hingga pecah dan mengupas bawang.

Pada malam sebelumnya diadakan pertandingan karaoke yang disertai lebih 30 kakitangan KWDI yang mewakili kelab masing-masing dan berjaya tampil dengan bakat serta gaya tersendiri.