Halaman

13 March 2011

FORUM TIADA SAMBUTAN

Malang bagi pembangkang dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) Seberang Takir kerana ceramah dalam bentuk forum yang mereka anjurkan malam tadi di Kampung Bukit Tok Beng (Jalan ke Lapangan Terbang) tidak ramai yang hadir sedangkan dua orang Ahli Parlimen (pembangkang) diundang.

Walaupun mereka cuba mengaitkan kehadiran sama Ahli Parlimen BN Kuala Nerus dan Ahli Dewan Undangan Negeri (BN) Seberang Takir menyertai program itu bagi meramaikan kehadiran, tetapi masyarakat sekitar faham helah dan pembohongan parti itu.

Wakil DAP pun tidak dijemput menyertai forum/ceramah itu walaupun di dalam program itu mereka menyatakan pakatan mereka terdiri daripada PKR, Pas dan DAP untuk menjadi alternative kepada BN bagi memerintah negara.

Jelas, mereka tidak berani menampilkan penglibatan DAP dalam pakatan mereka di negeri Terengganu.

Difahamkan penyokong-penyokong Pas di DUN Seberang Takir sendiri tidak begitu ‘seronok’ dengan program itu yang diurus oleh PKR.

Hanya bendera PKR yang kelihatan dan tidak ada bendera Pas dinaikkan.
Keadaan ini jelas menggambarkan ketidak sepakatan pakatan pembangkang (PKR,Pas dan DAP) dalam Dun Seberang Takir, mungkin kerana perebutan calon sesama mereka belum selesai.

Dalam pilihanraya umum yang lalu, Pas yang begitu beria-ia untuk menjadi calon bagi pihak pembangkang terpaksa berputih mata apabila kerusi Dun Seberang Takir dapat kepada PKR, tetapi calon PKR Muzafeq Mamat tewas teruk kepada calon BN, Haji Ahmad Razif Abdul Rahman.