Halaman

14 March 2011

Tfm anjur tadarus al-Quran

Oleh: Suriati Ali

Radio Malaysia Terengganufm (Tfm) menganjurkan Program Cuti Sekolah Tadarus al-Quran bertujuan melahirkan lebih ramai masyarakat `celik al-Quran’ selain mengimarahkan kitab suci itu sebagai bahan bacaan utama.

Ketua Bahagian Penerangan Tfm,Puan Noor Asmihan Mansor, berkata program berlangsung selama lima hari dan berakhir 17 Mac ini adalah anjuran bersama Taman Tamadun Islam (TTI), Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Terengganu (JHEAT) serta Sekolah Menengah Imtiaz.

Katanya, seramai 30 pelajar dari empat Sekolah Menengah Imtiaz di negeri ini akan memperdengarkan bacaan ayat-ayat suci a-Quran di Masjid Kristal TTI, Pulau Wan Man, Kuala Terengganu.

“Bacaan setiap pelajar akan dirakam untuk siaran sepanjang Ramadan nanti, secara tidak langsung dapat mempelbagaikan program bercorak ilmu yang sedia ada seperti Suara Kampus, Suara Masjid, Rentak Remaja dan Terengganu Indah,” katanya kepada Teganukita hari ini (14 Mac).

Pengerusi Jawatankuasa Agama dan Penerangan Negeri, YB Haji Khazan Che Mat dijangka hadir menyempurnakan majlis penutup program itu pada 17 Mac di Masjid Kristal, jam 5 petang.

Tfm akan menjadikan program ini sebagai program tahunan dengan melaksanakan pendekatan berbeza bagi memupuk masyarakat mencintai al-Quran selain menjadikannya sebagai penduan hidup.