Halaman

21 March 2011

UMNO Terengganu jumpa blogger

Oleh: Kamarudin Mat Akib

UMNO Terengganu akan mengadakan pertemuan dengan blogger-blogger yang ada di negeri ini bagi mendapatkan bantuan penjelasan dasar-dasar kerajaan dan isu-isu semasa, sebagai persiapan awal untuk menghadapi pilihan raya umum akan datang.

Ketua Penerangan UMNO Terengganu, Haji Ahmad Razif Abdul Rahman, berkata langkah itu merupakan sebahagian daripada gerak kerja pihaknya, bagi menghadapi serangan yang dilakukan parti pembangkang.

Beliau berkata, penggunaan media baru itu penting kerana ia turut menjadi wadah sebahagian besar rakyat ini mendapatkan maklumat mengenai perkembangan politik semasa.

“Kita akan memberi input-input yang berkaitan kepada blogger-blogger berkenaan supaya mereka mendapat gambaran yang jelas mengenai program dan projek yang sudah dilaksanakan pemimpin Barisan Nasional (BN),” katanya kepada Teganukita dalam pertemuan baru-baru ini.

Beliau berkata pihaknya sedang mengenal pasti blogger-blogger yang aktif menulis dan pertemuan akan diatur dalam masa terdekat ini.

Selain itu, Haji Ahmad Razif berkata, pihaknya juga akan mengadakan penerangan isu-isu semasa di seluruh negeri bagi memberi penerangan kepada rakyat mengenai apa yang sudah dilakukan selaras dengan konsep “Merakyatkan Pentadbiran dan Pembangunan”.

Pada masa yang sama risalah-risalah juga akan diedar mengikut isu tertentu supaya rakyat tidak dikelirukan dengan pelbagai dakyah yang dibawa oleh pihak pembangkang.