Halaman

04 March 2011

Warga SKPB berterima kasih kepada kerajaan Terengganu

Oleh: Suriati Ali


GEMBIRA...YAB Menteri Besar melihat pelajar mendapat manfaat e-book.

Warga Sekolah Kebangasaan Paya Bunga (SKPB), Kuala Terengganu menyatakan rasa bertuah dan beruntung kerana kerajaan Terengganu memperkasakan sekolah itu sebagai Elit Bandaraya dengan melaksanakan pelbagai pembaharuan dari segi pengisian dan fasiliti pembelajaran.

Terbaru, SKPB menjadi sekolah pertama diberi kemudahan kelas maya membabitkan kos RM90,000 sebagai menambah nilai e-Book milik pelajar.

Guru Besar SKPB, Puan Rohaya Ibrahim berkata, warga sekolah terutama pelajar bersyukur dan berterima kasih terhadap keprihatinan kerajaan negeri yang sentiasa cakna dan peka dalam semua aspek pendidikan.

Katanya, apabila SKPB dipilih untuk diperkasakan sebagai Sekolah Elit Bandaraya dengan memiliki kemudahan pembelajaran moden iaitu skrin sesentuh, secara tidak langsung membuka mata pelbagai terutama ibu bapa.

“Sebelum ini, mereka hanya memandang sepi terhadap SKPB walaupun terletak di tengah-tengah bandar raya di mana hanya segelintir ibu bapa saja yang berminat menghantar anak-anak masing-masing.

“Saya percaya, dengan adanya kelas maya ini, peratusan bilangan pelajar akan bertambah di tahun seterusnya dan kecemerlangan pelajar juga akan meningkat,” katanya kepada pemberita Teganukita.

Puan Rohaya berkata, walaupun SKPB kini mempunyai 102 pelajar dengan enam buah kelas dan 15 guru, pihak kami berusaha mencapai kecemerlangan seperti yang diharapkan pemimpin dan kerajaan Terengganu.

“Lebih membanggakan dalam Ujian Peperiksaan Sekolah Rendah (UPSR) 2010, SKBP turut mencatatkan kecemerlangan apabila seramai dua pelajar berjaya memperoleh 5A daripada jumlah 15 orang pelajar,” katanya.