Halaman

22 April 2011

Semua ADUN Umno ikrar sokong Dato' Seri Ahmad- YB Alias


YB Alias Abdullah sewaktu menyampaikan ucapan berkaitan

Oleh: Ruslan Abdul Rahman

Ahli Dewan Undangan Negeri Terengganu kawasan Alor Limbat, YB Alias Abdullah berkata, Umno Terengganu sudah pulih dan semua wakil-wakil rakyat berdiri teguh menyokong YAB Dato' Seri Ahmad Said selaku Menteri Besar dan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Terengganu.

Dato' Seri Ahmad adalah seorang pemimpin yang mempunyai 'supremo'dan supremo itu telah diberikan oleh Presiden parti yang perlu semua kita akur dan sokong, katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap di program retreat Umno Bahagian Marang petang tadi (22 April).


Beliau yang juga Timbalan Ketua Umno Bahagian Marang berkata, musuh kita yang sebenar ialah bukan sesama kita dalam Umno, tetapi musuh kita yang sebenar ialah lawan kita yakni pembangkang.

"Sebenarnya musuh tidak kuat, yang membuat kita tewas ialah bila kita tidak bersatu, kalau kita tidak bersatu,kita masuk gelanggang sebagai calon, kita masuk dalam keadaan kepala berdarah dan sudah lemah kerana bergaduh sesama sendiri, maka sukarlah untuk menang berdepan lawan sebenar" kata Alias dalam anologinya.

Beliau mengucap terima kasih kepada Dato' Sri Mohd Najib kerana memberi supremo kepada kepimpinan Umno Terengganu dengan melantik Menteri Besar, Dato' Seri Ahmad sebagai Pengerusi Badan Perhubungan Umno Terengganu.