Halaman

08 May 2011

Kerajaan suburkan hubungan dua hala dengan rakyat

Oleh; Esah Abdullah



Kerajaan sentiasa menyuburkan perhubungan dua hala dengan rakyat dan sedia memberi apa saja keperluan rakyat dan berharap rakyat juga dapat menyokong setiap usaha kerajaan termasuk memberi kemenangan kepada Barisan Nasional (BN) bila menjelang pilihan raya.

Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad said berkata, kerajaan tidak pernah jemu menghulurkan pelbagai bantuan bermula dari dalam rahim ibu hingga berjaya ke puncak menara gading di mana bantuan tidak pernah terhenti.

“Subsidi perubatan, dana raya, dana remaja, baju sekolah, basikal, makanan tambahan, baiki rumah dan dalam bidang pendidikan boleh dikata dari A sampai Z kita bantu,” katanya pada majlis perasmian Bangunan Taska Permata Keluarga dan Bantuan Pakaian Sekolah masyarakat dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Seberang Takir hari ini.

Katanya, tidak ada sebuah kerajaan dalam dunia ini yang sanggup membantu rakyatnya seperti apa yang dilakukan oleh kerajaan negara ini.

“Saya rasa terkilan kenapa masih ada orang sanggup membiarkan diri mereka diperbodohkan oleh parti pembangkang yang hanya pandai berceramah hentam kerajaan BN,” katanya.

Sehubungan itu, beliau mengingatkan ibu bapa lebih mementingkan pelajaran anak-anak kerana ia akan memberi jaminan masa depan yang gemilang.

Katanya, melalui ilmu yang dimiliki boleh dimanfaatkan untuk mendapat pekerjaan yang baik dalam sektor awam dan swasta atau boleh dijadikan asas menceburkan diri dalam bidang usahawan.

“Kerajaan memerlukan rakyat yang berdaya saing dan daya juang yang tinggi dan tidak ada jalan lain selain memastikan mereka menguasai ilmu pendidikan yang tinggi untuk duduk sama tinggi dengan bangsa lain,” katanya.

Pada majlis berkenaan, seramai 2,114 pelajar dalam DUN Seberang Takir menerima bantuan pakaian sekolah dengan kadar RM100 seorang dan kos keseluruhan adalah RM211,400.