Halaman

06 June 2011

Perkhemahan Poni meriah

Oleh; Esah Abdullah


Kebawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong, Al Wathiqu Billah Tuanku Mizan Zainal Abidin berkenan melawat gerai pameran selepas menyempurnakan perasmian Perkhemahan Poni Kebangsaan 2011 di Terengganu Equestrian Resort (TER) Kuala Ibai. - Foto: Harish Fadzillah.

Kebawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong, Al Wathiqu Billah Tuanku Mizan Zainal Abidin berkenan berangkat menyempurnakan perasmian Perkhemahan Poni Kebangsaan 2011 di Terengganu Equestrian Resort (TER) Kuala Ibai petang ini.

Berkenan berangkat Seri Paduka Baginda Raja Permaisuri Agong Tuanku Nur Zahirah beserta dua anakanda baginda Tengku Nadhirah Zahrah dan Tengku Fatimatuz Zahra.



Hadir sama Ahli Majlis Perwakilan Pemangku Raja, Tengku Sri Bendahara Raja; Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said dan isteri To’ Puan Seri Norliza Mahmud; Setiausaha Kerajaan, Dato’ Haji Mazlan Ngah dan Pengerusi Majlis Ekuin Malaysia, Dato’ Sri Mahamad Fathil Mahmood.



Baginda Tuanku Mizan Zainal Abidin berkenan menyerahkan plak dan bendera kepada empat buah kelab yang baru ditubuhkan iaitu Kelab Poni Imtiaz Yayasan Terengganu, Sabah, Sarawak dan Kelab Poni Bahagian Teknik dan Vokasional.



Seramai 325 peserta daripada seluruh negara termasuk Sabah dan Sarawak menyertai Perkhemahan Poni Kebangsaan di Terengganu tahun ini yang bermula 4 Jun lalu dan berakhir Khamis ini.

Kelab Poni suatu persatuan remaja kebangsaan terbesar di dunia yang wujud di 15 negara termasuk Malaysia dan mempunyai keahlian melebihi 100,000 orang.