Halaman

13 August 2011

300 AHLI WANITA UMNO BESUT SERTAI TADARUS AL QURAN

Oleh: Mohammad Ishak


Wanita Umno Besut menyertai tadarus Al Quran di Masjid Kayu Seberang Jertih

Seramai 300 ahli Pergerakan Wanita UMNO Bahagian Besut dari seluruh bahagian itu menyertai program tadarus al Quran yang berlangsung di Masjid Kayu Seberang Jertih, di sini pagi tadi.

Program tahunan pada setiap Ramadan itu diadakan secara bergilir-gilir di masjid seluruh daerah itu bagi memberi peluang kepada penduduk setempat dapat hadir beramai-ramai selain dapat merapatkan hubungan antara ahli dan pemimpin.

Ketua Wanita Bahagian itu, Engku Naimah Engku Taib, berkata pada tahun ini pihaknya memilih Masjid Kayu Seberang Jertih yang baru digunakan sejak bulan Ramadan ini kerana ia satu tempat dianggap menarik dan strategik

Katanya, kehadiran ramai ahli menyertai program itu membuktikan wanita sentiasa bersedia dengan pelbagai aktiviti yang dirancang dalam usaha menarik minat wanita terhadap parti berkenaan.

“Menerusi program tadarus ia juga dapat membantu meningkatkan minat wanita terhadap al Quran selain memahami isi kandung ayat suci al Quran,” katanya.

Beliau berkata, mengambil berkat sempana Ramadan pihaknya lebih banyak menganjurkan program berbentuk keagamaan dan dakwah membabitkan ahli dan masyarakat Islam setempat.

“Usaha ini dilakukan secara berterusan bukan sahaja pada bulan yang mulia malah dari masa ke semasa Wanita Umno Besut sentiasa melaksanakan aktiviti berfaedah untuk ahli,” katanya.




Engku Naimah bersalam dengan peserta tadarus Al Quran