Halaman

10 August 2011

Kerajaan negeri minta Pusat segera bina hospital baru Dungun.

Oleh : Kamarudin Mat Akib dan Hazwan Roslee


Dalam lawatan kerja ke Hospital Dungun, Ahmad meluangkan masa untuk menziarahi pesakit.

Kerajaan negeri meminta Kerajaan Pusat memberi keutamaan projek pembinaan Hospital Daerah Dungun yang baru kerana hospital sedia ada terlalu sesak.

Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said berkata, masalah kesesakan di Hospital Daerah Dungun terlalu kronik dan tidak lagi sesuai untuk para pesakit.

“Kerajaan negeri sudah menyediakan tapak yang sesuai untuk pembinaan hospital baru berdekatan dengan Bandar Dungun,” katanya kepada wartawan di sini hari ini.


To' Puan Seri Norliza Mahmud, mengagihkan sumbangan makanan dan hamper kepada pesakit.


Sebelum itu, beliau dan isteri To' Puan Seri Norliza Mahmud, mengagihkan sumbangan makanan dan hamper kepada pesakit di hospital berkenaan

Hadir sama, Ketua UMNO Bahagian Dungun, Dato’ Rosli Mat Hassan dan pegawai kanan hospital tersebut.

Dato’ Seri Haji Ahmad berkata, hospital baru itu sepatutnya dibina melalui Rancangan Malaysia ke-8 (RMK8) tetapi ia ditangguhkan kerana masalah ekonomi negara.

“Kita berharap Kementerian Kesihatan menilai semula keadaan ini dan memasukkan projek pembinaan hospital ini dalam RMK10,”katanya.

Beliau berkata, kerajaan negeri berharap pembinaan hospital ini perlu disegerakan bagi memastikan rakyat mendapat khidmat kebersihan yang terbaik.