Halaman

08 August 2011

Piala Malaysia - Terengganu idam kedudukan lebih baik

Oleh FAUZI MOHD

Skuad Penyu giat mengatur persiapan akhir dalam usaha memburu kedudukan terbaik dalam saingan Piala Malaysia yang bakal membuka tirai perlawanannya pertengahan September ini.


Encik Irfan Bakti Abu Salim

Jurulatih pasukan itu, Irfan Bakti Abu Salim berkata, kejayaan Terengganu menundukkan pasukan 'The Red Warrior' dalam perlawanan akhir Piala FA pada Jun lalu bukan alasan untuk skuad itu berasa selesa.

Katanya, pasukan itu sedang menunggu 'lampu hijau' daripada pihak pengurusan untuk mendapatkan satu atau dua lagi pemain luar dalam usaha mengukuhkan jentera tengah skuad itu.

"Kita memerlukan percaturan lebih teliti pada bahagian tengah dan perkiraan kita pada kali ini, hanya pemain yang kita rasa perlu saja akan diambil untuk menguatkan setiap barisan dalam perlawanan," katanya di sini hari ini.

Kempen Piala Malaysia musim ini, Terengganu diundi dalam Kumpulan B bersama Negeri Sembilan dan PKNS serta pendatang baru Sime Darby FC.

Mengulas mengenai undian tersebut, Irfan berpuas hati namun tidak akan mengambil mudah kemampuan setiap lawan termasuk juara Liga Perdana, PKNS.

"Kita akan manafaat sebaik mungkin masa yang ada di bulan Ramadan ini untuk memantapkan stamina pemain bagi mengatasi keputusan tahun lepas yang kalah kepada Kedah pada peringkat suku akhir.

"Sebagai juara Piala FA dan naib juara Liga Super musim ini, saya percaya kita mampu mara lebih jauh dalam saingan Piala Malaysia," ujarnya.