Halaman

04 August 2011

PPK tumpu bidang perniagaan

Oleh; Esah Abdullah

Pertubuhan Peladang Kawasan (PPK) Setiu melebarkan sayap perniagaan dengan merancang membuka pusat sehenti untuk meraih keuntungan jangka panjang pertubuhan itu.


Pengerusinya, YB Dato’ Haji Mohd Jidin Shafee berkata, sebelum ini PPK sudah ada beberapa aset lain seperti stesen minyak Caltex, Kopitiam Agro, kedai bahan binaan dan input pertanian.

“Pusat sehenti diwujudkan berhampiran premis perniagaan sedia ada berkonsepkan taman rekreasi dilengkapi pelbagai kemudahan untuk bersantai bersama keluarga,” katanya yang juga Ahli Parlimen Setiu.

Selain itu katanya, turut sediakan kawasan memancing bagi memberi peluang kaki pancing meneruskan hobi mereka yang boleh disertai seisi keluarga di samping dapat menjamu selera di kopitiam berhampiran.

“Lokasinya yang stretegik iaitu di laluan jalan utama Kota Bharu ke Kuala Terengganu diyakini mampu menarik lebih ramai pengunjung,” katanya ketika merasmikan Mesyuarat Agung PPK Setiu di Peladang Agro Resort semalam.

Dato’ Haji Mohd Jidin turut memberitahu sejak penubuhannya (1974) PPK pernah mencatat keuntungan perniagaan tertinggi tahun lalu sebanyak RM500,000.

“Melihat kepada perkembangan hari ini di mana pelbagai penambahbaikan dilakukan, tidak mustahil kita dapat mengulangi kejayaan yang sama seperti tahun lalu,” katanya.