Halaman

31 August 2011

Ribuan penduduk Besut serbu Rumah terbuka Aidifitri Wakil Rakyat

Oleh: Mohammad Ishak


Dewan MDB Besut penuh sesak dengan tetamu jemputan sempena Rumah terbuka Aidilfitri Idris Jusoh.

Penduduk daerah Besut memberi sokongan padu kepada pemimpin daerah ini apabila dua majlis rumah terbuka Aidilfitri yang dianjurkan berasingan oleh mereka mendapat sambutan menggalakkan daripada orang ramai sejak dibuka pada jam 9 pagi dan berakhir jam 2 petang ini.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jertih, Datuk Seri Idris Jusoh yang juga Pengerusi Mara, menganjurkan majlis di Dewan Majlis Daerah Besut (MDB) Gong Kemuntong, bagi memudahkan semua rakyat terutama ahli Umno bahagian hadir ke tempat berkenaan.

Orang ramai mula membanjiri dewan sejak jam 8 pagi lagi walaupun majlis sebenar bermula jam 9 pagi dan sukarelawan yang dilantik bertungkus lumus menjalankan tugas bagi mempastikan majlis berjalan lancar dan memuaskan hati setiap tetamu yang hadir.

Antara pemimpin yanh hadir ialah Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Perpaduan dan Hal Ehwal Pengguna Negeri, Dr A Rahman Mokhtar, Penasihat Agama Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Abdullah Md Zin, Pegawai Daerah Besut, Ab Rahim Jusoh, Pegawai Daerah Hulu Terengganu, Wan Mohamad Ibrahim, Ketua Pegawai Exsekutif Maidam, Wan Harujan Sulaiman bersama isteri masing-masing dan pegawai kanan kerajaan negeri.

Majlis bertambah meriah dengan kehadiran kaum Cina, Siam dan perantau yang pulang berhari raya di kampung turut mengambil peluang untuk bertemu pemimpin terbabit.

Sementara itu, ADUN Hulu Besut, Nawi Mohamad, mengadakan yang mengadakan majlis serupa di Pejabat Penyelaras DUN Hulu Besut, Pasir Akar, tidak kurang meriahnya apabila penduduk kawasan pedalaman membanjiri dewan penyelaras berkenaan.


YB Hulu Besut Nawi Mohamad tunjuk bakat membacuh teh tarik.

Selain beramah mesra dan melayani tetamu Nawi juga sempat menunjukkan bakat membacuh teh tarik dan mengagihkannya kepada orang ramai.

Kehadiran begitu ramai penduduk terhadap majlis yang dianjurkan oleh wakil rakyat berkenaan mencerminkan rakyat Besut begitu semangat dan memberi isyarat kepada pembangkang mereka tidak mudah dipengaruhi oleh pemimpin pembangkang.