Halaman

15 September 2011

Lebih 25,000 penduduk jangka hadir PTP TPM

Oleh: Suriati Ali

Lebih 25,000 penduduk termasuk urusetia dijangka terlibat sepanjang lawatan sehari Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Dato’ Muhyiddin Yassin ke Terengganu pada 20 September ini (Selasa).

Lawatan sempena Program Turun Padang (PTP) itu membabitkan empat program penting iaitu Majlis Mesra TPM bersama Pemimpin Masyarakat Setempat dan Pegawai-pegawai Kanan Kerajaan di Politeknik Sultan Mizan Zainal Abidin, Paka, Dungun dijangka pada jam 10.00 pagi hingga 12.00 tengah hari.

TPM kemudiannya menyempurnakan program Ramah Mesra dan Jamuan Rakyat Aidilfitri di Padang Merdeka, Sura, Dungun (12.10 tghari- 1.35 petang).

Manakala perasmian Pasar Baru Kedai Buloh, Kuala Terengganu ( 2.50 petang-4.50 petang) dan akhir sekali Program Khas TPM Bersama Imam, Bilal dan Guru-guru Agama Sekolah Menengah dan Rendah pada 5.00 petang hingga 6.30 petang.

Tan Sri Dato’ Muhyiddin dijangka berlepas dari Lapangan Terbang Sultan Mahmud (LTSM) Kuala Terengganu ke Lapangan Terbang TUDM Subang, kira-kira jam 7.00 petang pada hari yang sama.

Seorang penduduk Kampung Kedai Buloh, Puan Salmah Ahmad, 35, berkata dia mengalu-alukan kedatangan TPM ke kawasan Marang yang sememangnya kini sudah banyak perubahan berlaku hasil pemberian Kerajaan Pusat dan kerajaan Terengganu

Katanya, kemudahan Pasar Kedai Buloh yang baru beroperasi Ramadan lalu dan dijangka dirasmikan Tan Sri Dato’ Muhyiddin pada selesa ini merupakan pemberian cukup berharga buat penduduk setempat dan peniaga di pasar itu.

“Pasar moden dengan rekabentuk terkini nyata memberi imej baru kepada penduduk kawasan Marang yang sebelum ini suram dengan pembangunan,” katanya.