Halaman

21 September 2011

Terima kasih Pas

Oleh; Esah Abdullah



Terima kasih kepada pemimpin parti Pas dalam kawasan Bukit Payong khususnya di cawangan Kedai Buloh yang bersusah payah memasang bendera (parti Pas) di tepi-tepi jalan untuk menyambut khadiran Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Dato’ Haji Muhyiddin Mohd Yassin ke Daerah Marang.

Kata-kata itu dilontarkan Pengerusi Jawatankuasa Kebajikan, Pembangunan Masyarakat dan Wanita negeri merangkap Ketua UMNO Bahagian Marang, Dato’ Yahya Khatib Mohamad ketika berucap di majlis perasmian Pasar Baru Kedai Buloh petang semalam.

“Ini menandakan mereka sudah ‘redha’ menerima UMNO pada masa akan datang,” katanya disambut tepukkan gemuruh lebih 10,000 orang termasuk pemimpin masyarakat, peniaga dan penduduk di sekitar kawasan tersebut membanjiri perkarangan Pasar Baru Kedai Buloh bagi meraikan kedatangan pemimpin nombor dua negara itu.

Tan Sri Dato’ Haji Muhyiddin yang diiringi Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said tiba jam 3 petang untuk melakukan perasmian Pasar Baru Kedai Buloh yang mula digunakan sejak sebulan lalu.

Hadir sama, Menteri Perdagangan dalam negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Dato’ Seri Ismail Sabri Yaakob; Yang Dipertua Dewan Undangan Negeri (DUN) Terengganu, Dato’ Haji Tengku Putera Tengku Awang; Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Alor Limbat, YB Haji Alias Abdullah; Setiausaha Kerajaan, Dato’ Haji Mazlan Ngah dan Datuk Bandar, Majlis Bandaraya Kuala Terengganu, Dato’ Haji Adzlan Mohd Dagang.

Katanya, daerah Marang terus maju di bawah kepimpinan Barisan Nasional (BN) dan pembangunan untuk masyarakat di sini tidak pernah dipinggirkan.

Sehubungan itu katanya, pembinaan Pasar Baru Kedai Buloh yang menelan belanja lebih RM9 juta contoh jelas keperihatinan kerajaan menyediakan tempat yang selesa kepada golongan peniaga disamping dapat meningkatkan pendapatan keluarga.

“Beberapa premis perkedaian di bandar Marang sedang rancak dilaksanakan dan semua ini adalah hasil sumbangan kerajaan BN menjaga kebajikan rakyat,” katanya.