Halaman

26 September 2011

Tiga pasangan kembar ceriakan majlis terima e Book

Oleh; Esah Abdullah

Keceriaan jelas terpancar pada wajah tiga pasangan kembar yang menerima e Book daripada Menteri Besar Dato’ Seri Haji Ahmad Said di Stadium Tertutup Gong Badak semalam.



Nor Aishah Nabihah dan Nor Alia Nabilah Harun, 10, pelajar Tahun Empat Sekolah Kebangsaan (SK) Tok Jiring merupakan anak pasangan pendidik, Encik Harun Mohamad, 46, dan Zaimah Abdul Rahman .

Anak keempat dan kelima daripada enam beradik ini sangat meminati IT dan seronok bila menerima e Book serta tidak sabar untuk belajar menggunakan teknologi canggih itu.



Manakala Faezatul Hasniza dan Faezatul Hasnira, 10, juga dari dari SK Tok Jiring melahirkan kegembiraan dan tidak sabar untuk pulang ke rumah.

Anak ketiga dan keempat pasangan Rosmi Omar, 43 dan Solihah Stapa,34 dari Kampung Tok Jiring ini sentiasa mengimpikan e Book bila melihat pelajar lain menerimanya tahun lalu.



Bagi Mohammad Zul Najmi dan Muhammad Zul Hilmi Mohd Zaki dari SK Mengabang Telipot berazam untuk belajar bersungguh-sungguh.

Anak kedua dan ketiga Encik Mohd Zaki Mustafa, 45, dan Puan Zainab Abdullah, 39 dari Kampung Gong Sekolah ini meminati sukan bola sepak dan mewakili sekolah ke pertandingan peringkat daerah.



Turut menerima e Book seorang pelajar kurang upaya (OKU), Muhammad Omar Izuddin Mohamah dari SK Bukit Nanas, Tepoh yang bercita-cita menjadi seorang doktor.

Anak bongsu daripada empat beradik ini adalah anak pasangan Encik Mohamad Kadir, 58 dan Puan Azimah Mohd Salleh, 42 dari Kampung Bukit Berangan, Tepoh ini tidak pernah merungut tentang kekurangan dirinya yang dilahirkan cacat kedua kaki.

Katanya, Mohammad Omar Izuddin menggunakan kerusi roda yang dibeli sendiri itu sentiasa ceria biar pun tidak boleh berjalan dan menjadi rutin hariannya menghantar dan mengambilnya dari sekolah.