Halaman

28 October 2011

Diskaun tiket nyata melegakan penyokong

Oleh: Suriati Ali

Keputusan kerajaan negeri memberi subsidi 50 peratus bagi harga tiket perlawanan akhir Piala Malaysia antara Terengganu dan Negeri Sembilan di Stadium Shah Alam, 29 Oktober ini (Sabtu), nyata melegakan ribuan peminat dan penyokong fanatik skuad Penyu.

Penyokong skuad Penyu, Encik Azhar Mohd Nor, 38, dari Kampung Gelong Gajah, Batu Rakit, berkata langkah itu nyata mampu meringankan beban yang terpaksa ditanggung dengan mengeluarkan belanja lebih untuk pengangkutan dan penginapan serta makan minum bagi memberi sokongan kepada pasukan mereka pada pertandingan piala berprestij itu nanti.



“Terima kasih kerajaan Terengganu kerana cukup memahami masalah peminat dengan memberis diskaun harga RM50 kepada RM25,” katanya yang akan bertolak awal ke Stadium Shah Alam secara konvoi.

Mohd Izwan Abu Othman, dari Kampung Buluh, Setiu, berkata pengumuman itu nyata mengembirakan dia dan beberapa rakan lain yang tidak pernah ketinggalan untuk menyaksikan pasukan kesayangannya beraksi.

“Tiada lain yang diharapkan melainkan skuad Penyu perlu beraksi cemerlang supaya berbaloi apa yang diumumkan kerajaan Terengganu selain memenuhi harapan ribuan peminat,”katanya.

Mohd Hilwan Mohd, berkata dia bersama puluhan rakan bagaikan tidak sabar-sabar untuk menyaksikan perlawanan menarik yang bakal dipamerkan pasukan Terengganu nanti.

Kerajaan Terengganu bersetuju memberi subsidi 50 peratus daripada harga tiket RM50 yang ditetapkan oleh Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) bagi pertandingan akhir Piala Malaysia antara Terengganu dan Negeri Sembilan di Stadium Shah Alam, 29 Oktober ini (Sabtu).

Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said, mengeluarkan arahan kepada Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Terengganu (PBSNT), Dato’ Haji Che Mat Jusoh supaya menempah 30,000 tiket bagi menyaksikan pertandingan itu untuk dijual kepada penyokong Terengganu.

“PBSNT diminta supaya mengagihkan 500 keping tiket kepada setiap kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) dan dijual kepada penyokong pasukan Terengganu