Halaman

04 October 2011

Kerja kuat seperti PM dan MB

Oleh; Esah Abdullah

Semua pemimpin Barisan Nasional (BN) dari empat peringkat (bahagian, cawangan, wanita, pemuda, puteri) perlu mencontohi sikap Perdana Menteri dan Menteri Besar yang sentiasa turun ke bawah mendekati rakyat pada setiap hari dan masa.

“Sentuhan yang diterima daripada pemimpin atasan, mampu menarik perhatian masyarakat di peringkat akar umbi,” kata Pengerusi Jawatankuasa Pemantau UMNO Perhubungan Terengganu, Dato’ Muda Mamat.

Beliau yang baru dilantik ke jawatan berkenaan berkata, apa yang disuarakan itu hasil gerakan kerja keseluruh negeri oleh jawatankuasa pemantau di bawah pimpinan Allahyarham Dato’ Awang Jabar mengadakan perjumpaan dan dialog bersama masyarakat tempatan.

Bekas Ketua UMNO Bahagian Marang selama 21 tahun (1983-2004) itu dilantik sebagai Pengerusi Pemantau UMNO Perhubungan Terengganu menggantikan Allahyahram Dato’ Awang Jabar yang meninggal dunia dalam kemalangan jalan raya pada 20 September lalu.

Dato’ Muda juga pernah menjadi Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri selama dua penggal (1986-1995) dan memegang portpolio Jawatankuasa Kemudahan Awam (penggal pertama) dan Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Perumahan dan Peniaga Kecil(penggal kedua).

Bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Binjai kini dikenali Pengkalan Berangan, Marang selama 17 tahun (1982-1999) itu dengan pengalaman dan perlantikannya sebagai penyambung legasi Allahyarham Dato’ Awang.

“Setelah melihat dan berjumpa dengan sebahagian besar pengundi di peringkat akar umbi, saya yakin mereka tetap sayangkan parti yang memerintah dan BN mampu menguasai dua pertiga kerusi dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) akan datang,” katanya.