Halaman

31 October 2011

NIEW anjur The Great Gender Debate 2011 di UMT

Oleh FAUZI MOHD

INSTITUT Pengupayaan Wanita bagi Anggota Pergerakan Negara- Negara Berkecuali (NIEW) akan menganjurkan debat antara institut pengajian tinggi (IPT) bertajuk The Great Gender Debate 2011 di Universiti Malaysia Terengganu (UMT) pada 9 hingga 13 November ini.

Pengarah NIEW, Tan Sri Datuk Dr. Rafiah Salim dalam satu kenyataannya berkata, ia diadakan dengan kerjasama UMT dan Majlis Debat Universiti-Universiti Malaysia (Madum).

Katanya, pertandingan itu bertujuan memberi pendedahan kepada para belia khususnya pelajar mengenai isu-isu berkaitan gender di negara ini dan di peringkat antarabangsa.

"Mereka yang berminat untuk mengetahui lebih lanjut mengenai pertandingan itu boleh menghubungi Pegawai Perhubungan Awam NIEW, Che Wan Qatrunnada Che Wan Alias di talian 03-26143012 dan 0193270072 atau menerusi emel di alamat qatrunnada@niew. gov.my," katanya.

Upacara penutup pertandingan itu dijangka disempurnakan oleh Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Dato' Seri Shahrizat Abdul Jalil.