Halaman

15 October 2011

Nuri Ceriakan SKSI

Oleh: Nurul Aziela Saberi



Bank Rakyat telah berjaya menganjurkan Pertandingan Mewarna Kelab Nuri di Sekolah Kebangsaan Sultan Ismail, Kemaman baru-baru ini, sempena Karnival Kewangan Sekolah Berprestasi Tinggi peringkat negeri Terengganu.

Program itu mendapat sokongan daripada Kementerian Pelajaran Malaysia dan kerjasama dari rakan-rakan strategi utama seperti Bank Rakyat iaitu Adabi, Arora Sports, Nestle Milo, Felda Travel dan Takaful Ikhlas.

Selain pertandingan Seronoknya Mewarna, penganjur turut menyediakan acara menarik lain seperti Kuiz Kelab Nuri, Demonstrasi Pertandingan Bola Sepak Kelab Nuri Bank Rakyat, Pencarian "Junior Chef" Kelab Nuri & Adabi dan bersama artis jemputan Abang Ropie Cecupak.



Kehadiran Maskot Nuri telah menjadi tarikan utama karnival ini, kehadirannya bermesra dan bermain bukan sahaja dengan kanak-kanak malah dengan orang dewasa telah mencuit hati ramai pengunjung.

Tahun ini juga, buat julung kalinya diadakan pertandingan penabung terbanyak bagi menggalakkan lebih ramai lagi peserta menyertai pertandingan menabung.

Majlis penyampaian hadiah pertandingan mewarna Kelab Nuri ini disempurnakan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) kawasan Air Putih, YB Haji Wan Abdul Hakim Tan Sri Wan Mokhtar di Dewan PIBG SK. Sultan Ismail.



Hadiah-hadiah yang dimenangi merupakan baucer wang tunai simpanan dan barangan tajaan Kelab Nuri, serta hadiah iringan dari penaja-penaja seperti Adabi dan Ayamas Rasamas.