Halaman

17 October 2011

Sepakat Kuala Terengganu Meriah



Program Sepakat Komuniti 1Malaysia peringkat daerah Kuala Terengganu berlangsung dalam suasana meriah, ceria dan bermaklumat.

Program anjuran Pejabat Penerangan Daerah Kuala Terengganu diadakan di Padang Bola, Kampung Binjai, Tepoh selama dua hari bermula 14 Oktober 2011.

Pelbagai aktiviti menarik disediakan iaitu sukaneka, pertandingan wau naik, pertandingan dam aji, pertandingan masakan, pameran jualan, pameran agensi kerajaan dan swasta.

Kira-kira 1,000 pengunjung hadir pada program yang dirasmikan oleh Ahli Dewan Undangan Kawasan Tepoh yang juga Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Agama dan Penerangan Negeri, YB Ustaz Muhammad Ramli Hj Nuh.



Selain itu, pada sebelah malam turut diadakan Forum Perdana yang bertajuk `Merdekakah Kita’ dengan hujahan dua ahli panel iaitu Pensyarah Universiti Sultan Zainal Abidin (Unsiza), Tuan Haji Halim Awang dan Pensyarah Universiti Malaysia Terengganu (UMT), Dr Zulkifli Muda. YB Ustaz Muhammad Ramli bertindak sebagai pengerusi panel.

Bagi memeriahkan lagi program itu, penganjur turut menyediakan cabutan bertuah iaitu empat basikal Fixie dan hamper kepada pengunjung.
Sempena program itu, Komuniti 1Malaysia daerah Kuala Terengganu menyumbang RM4,600 untuk Tabung Somalia.

Hadir sama pada program itu ialah Pengarah Jabatan Penerangan Negeri Terengganu, Puan Hajah Azizah Awang dan Pegawai Daerah Kuala Terengganu yang juga Pengerusi Komuniti 1Malaysia, Tuan Haji Wan Nawawi Wan Ismail.