Halaman

27 November 2011

Bekas Ketua Wanita UMNO Seberang Jertih dapat kerusi roda

Oleh: Mohammad Ishak




Pengorbanan seorang pemimpin wanita Umno terhadap parti yang sebelum ini aktif memajukan golongan wanita di kampungnya akhirnya mendapat pembalasan selepas dia terlantar sakit akibat lumpuh anggota.

Maridah Awang,53, bekas Ketua Wanita Umno Seberang Jertih, tidak menyangka jasa dan baktinya terhadap masyarakat ketika memagang jawatan berkenaan rupanya mendapat simpati dan penghormatan daripada pemimpin parti itu.

Dia yang terlantar sakit di rumahnya terkejut apabila dikunjungi Timbalan Ketua Wanita Umno Bahagian Besut, Toh Puan Seri Wan Naimah Abd Latif, yang berkunjung ke rumahnya hari ini dan menghadiahkan kerusi roda kepadanya.

Rombongan Wanita Umno berkenaan yang mendapat maklumat mengenai penderitaan Maridah segera bertindak mmemberikan beliau kerusi roda itu untuk memudahkan Maridah bergerak di dalam rumahnya.

Wan Naimah berkata, skuad prihatian wanita bahagian bukan sahaja memberi perhatian terhadap ahli biasa malah jika ada bekas pemimpin peringkat cawangan dan bahagian mereka juga akan diberi bantuan sekadar mampu.

Katanya, pihaknya amat bersimpati terhadap Maridah yang sebelum ini banyak menggerakkan jentera parti khususnya wanita di kawasan Seberang Jertih.

“Kali ini tiba pula masanya pihak wanita bahagian membantunya dengan menyediakan kerusi roda kerana dia memerlukan kemudahan berkenaan untuk bergerak selepas diserang penyakit lumpuh sebulan lalu,” katanya.