Halaman

26 November 2011

Cuaca panas memberi peluang ramai pengundi keluar mengundi hari ini

Oleh: Mohammad Ishak


YB Datuk Seri Idris Jusoh dan isteri membuang undi di Sekolah Kebangsaan Seberang Jertih


Keadaan cuaca yang kembali cerah memberi peluang ramai pengundi keluar membuang undi sempena Simulasi Pilihan Raya yang diadakan serentak di seluruh negeri hari ini.

Simulasi berkenaan bertujuan menguji kemahiran pengundi negeri ini mendapat sambutan walaupun di beberapa kawasan di negeri ini dilanda banjir sejak lima hari lalu.

Tinjuan di pusat membuang undi mendapati orang ramai begitu bersemangat untuk membuang undi walaupun ia hanyha diadakan secara olak-olak tetapi secara amnya ia sebenarnya dilaksanakan secara praktikal.

Ahli Majlis tertinggi Umno (AMT) Datuk Seri Idris Jusoh yang juga ADUN Jertih, bersama isterinya Toh Puan Seri Che Kamariah Zakaria membuang undi di Sekolah Kebangsaan Seberang Jertih kira-kira jam 9.30 pagi.

Idris yang juga Ketua Umno Bahagian Besut kemudian melakukan tinjuan di pusat mengundi sekitar Parlimen Besut bagi mempastikan proses mengundi berjalan lancar dan dalam keadaan tertib.

Katanya, beliau berpuas hati dengan jentera parti yang kelihatan bersemangat memikul tanggungjawab melaksanakan program simulasi yang diarahkan Umno Pusat.

“Walaupun ia hanya olak-olak tetapi hakikat sebenar perjalanan jentera parti hendaklah bermula ketika simulasi diadakan,” katanya.

Beliau berkata, menerusi program itu semua petugas parti dapat mengetahui bidang tugas masing-masing dalam menghadapi pilihan raya sebenar yang bakal diadakan tidak lama lagi.