Halaman

08 November 2011

Masalah boleh selesai melalui rundingan

Oleh; Esah Abdullah

Masalah boleh diselesaikan melalui perundingan bukannya dengan membuat demonstrasi serta mengeluarkan kenyataan kepada umum.

Menteri Besar Dato’ Seri Haji Ahmad Said berkata demikian ketika diminta mengulas tindakan kakitangan Terengganu Agrotech Development Corp. Sdn. Bhd. (TADC) yang membuat demonstrasi bantahan kepada pihak pengurusan yang memberi notis berhenti kerja kepada mereka.

Katanya, jika pegawai berkenaan ikhlas untuk mencari jalan penyelesaian dia tidak patut terlibat dalam demonstrasi berkenaan tetapi boleh datang berbincang secara baik.

“Jika ingin menyelesaikan masalah bawa berbincang, tetapi apa yang berlaku mereka cipta masalah sebelum selesai masalah, ini tidak betul,” katanya kepada pemberita dalam sidang media selepas menghadiri majlis Perjumpaan Bersama Pelajar Terbilang/Sasaran SPM/STPM 2011 di Wisma Darul Iman hari ini.

Tambahnya, pihak pengurusan TADC telah mengadakan perbincangan dan perjumpaan sebelum membuat keputusan berkenaan dan semua kakitangan telah maklum syarikat mengalami kerugian.

Katanya, kerajaan negeri menyerahkan kepada pihak pengurusan syarikat untuk menyelesaikan perkara berkenaan.