Halaman

21 November 2011

Pengarah Pelajaran bersara wajib hujung bulan ini

Oleh; Esah Abdullah

Semua warga pendidik di negeri ini diminta terus mempertahankan rekod kecemerlangan yang dipegang serta bersama merialisasikan hasrat kerajaan menjadikan Terengganu Negeri Anjung Ilmu.

Harapan terakhir Itu disuarakan Pengarah Pelajaran Terengganu Encik Razali Daud, 58, yang akan bersara wajib pada 28 November ini.

Katanya, walaupun sudah bergelar pesara, beliau akan terus memberi khidmat dan sokongan padu dengan cara tersendiri dalam bidang pendidikan.

“Saya akan menyumbang apa yang termampu termasuk tenaga dan buah fikiran untuk kebaikan sistem pendidikan di negeri ini,” katanya dalam sidang media ketika mengumumkan keputusan peperiksaan Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) di pejabatnya.

Katanya, ini majlis terakhir beliau bersama wartawan dan berharap pihak media terus main peranan dalam memertabatkan agenda pendidikan negeri.

Sehubungan itu, Encik Razali telah diraikan dalam majlis perpisahan yang diadakan di pejabatnya semalam dan timbalannya Encik Hashim Mat Zin akan memangku tugas pengarah sebelum perlantikan pengarah baru dibuat.

Beliau yang telah berkhidmat selama 34 tahun dalam sektor pendidikan itu telah mula bercuti sebelum bersara wajib hujung bulan ini.