Halaman

30 December 2011

Gunting rambut percuma untuk pelajar

Oleh: Mohammad Ishak


Muhamad Pehimi mengunting rambut seorang peserta


Sudah menjadi kelaziman setiap kali cuti penggal persekolahan pelbagai pihak mengambil kesempatan dengan menganjurkan pelbagai aktiviti bagi memberi peluang kepada pelajar menyertai program yang diadakan oleh pihak terbabit.

Menjelang beberapa hari lagi penggal persekolahan akan dibuka pelajar berebut-rebut untuk mengunting rambut menyebakan sebahagian besar kedai gunting terpaksa bekerja keras untuk melayani pelanggan yang ingin bergunting.

Program gunting rambut percuma kini menjadi daya tarikan baru kepada penganjur untuk mengadakan khidmat gunting rambut secara percuma terutama kepada pelajar bagi membantu meringankan beban ibu bapa menghadapi perbelanjaan sekolah.

Penyelaras Pemuda UMNO Kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Kota Putera, mengambil daya usaha menganjurkan program berkenaan yang berlangsung di perkarangan Pejabat Penyelaras DUN berkenaan semalam.

Seramai 60 peserta terdiri daripada pelajar sekitar kawasan DUN Kota Putera menyertai program yang dirasmikan Ahli Dewan Undangan Negeri,Kota Putera Muhamad Pehimi Yusof.
Bagi menjayakan program itu pihak pnganjur mendapatkan khidmat lima tukang gunting professional untuk melakukan kerja mengunting yang berlangsung separuh hari itu.

Muhamad Pehimi ketika merasmikan program itu mahu labih banyak program berbentuk kemasyarakatan dilakukan oleh parti supaya ia dapat memberi khidmat secara percuma kepada komuniti.

“Program gunting rambut adalah satu aktiviti menarik dan perlu dilakukan setiap kali cuti sekolah bagi memberi peluang kanak-kanak mendapat khidmat gunting secara percuma,” katanya.

Sementara itu, program yang sama akan diadakan di Pejabat Penyelaras DUN Jertih ,esok mulai jam 9 pagi yang akan dirasmikan oleh ADUN Jertih, Datuk Seri Idris Jusoh.