Halaman

21 January 2012

Peluang remaja tunjuk bakat bola sepak

Oleh: Aida Abd Rahman

Remaja berusia 15 hingga 17 tahun berpeluang menunjukkan bakat dan dipilih untuk diserapkan dalam Akademi Bola Sepak Terengganu sempena sesi pemilihan pertama yang dijadualkan pada 25 Januari ini.

Ketua Jurulatih, Che Ku Marzuki Che Ku Mohd Nor yang juga jurulatih T-Team berkata, panel pemilihan akan ke seluruh daerah bertujuan memberi peluang kepada pelajar di seluruh negeri untuk menunjukkan bakat.

“Kami tahu ramai pelajar berusia 15 hingga 17 tahun memiliki potesi tinggi dalam bola sepak tapi tidak berpeluang membuktikan kewibawaan mereka. Dengan kaedah pemilihan di setiap daerah, bakat tersebut dapat dikenalpasti.

" Kami harap ibu bapa akan bekerjasama dengan membenarkan anak mereka hadir menjalani proses pemilihan. Sokongan mereka menjadi faktor kepada keberkesanan sesi pemilihan berkenaan,”katanya

Sesi pemilihan itu bermula di padang SMK Ajil Hulu Terengganu pada jam 4 petang , 25 Januari ini. Di Besut pula, pemilihan diadakan di padang SMK Tengku Mahmud 2 pada masa yang sama, 26 Januari .

Pemilihan di Dungun diadakan pada 28 Januari di padang Majlis Perbandaran Dungun bermula jam 8 pagi, diikuti tarikh yang sama, panel pemilihan akan ke Kemaman yang bertempat di padang SMK Bukit Mentok, Chukai untuk sesi pemilihan yang bermula pada jam 4 petang.

Manakala, pada 30 Januari pula diadakan pemilihan di Padang Majlis Daerah Marang bermula jam 4 petang sebelum berakhir di Kompleks Gong Badak Kuala Terengganu pada 31 Januari.