Halaman

29 January 2012

Peniaga wanita diminta sertai Persatuan Usahanita

Oleh: Mohammad Ishak


Persatuan Usahanita Daerah Besut mempelawa golongan wanita yang menjalankan perniagaan supaya menyertai persatuan itu bagi memudahkan pihak terbabit menyalurkan pelbagai jenis bantuan terutama dalam bidang perniagaan.


Pengerusinya,Kamariah Mohamad berkata, pihaknya sentiasa mengalu-alukan penyertaan golongan wanita yang menjalankan perniagaan untuk menyertai persatuan kerana banyak faedah boleh diperolehi daripadanya.


Katanya, sehingga ini persatuan itu mempunyai 50 ahli yeng mewakili peniaga wanita sekitar daerah Besut dan Setiu .


Menurutnya, persatuan juga banyak menjalankan aktiviti untuk faedah ahli terutama dalam bimbingan perniagaan dan keusahawanan wanita setempat.

Beliau berkata, bagi tahun 2012 sebanyak 17 aktiviti dirancang termasuk kursus, seminar, konvensyen, bengkel dan hari keluarga.

Kamariah berkata, pihaknya juga turut mengadakan sesi pertemuan dan sembang-sembang antara ahli dengan pemimpin Usahanita peringkat negeri sebagai usaha mendekatkan mereka dengan pemimpin selain mengetahui isu semasa.

Ahli Jawatankuasa Usahanita Daerah Besut

Beliau berkata, wanita yang berminat boleh menghubunginya untuk mendapatkan maklumat dan syarat keahlian menerusi telefon 019-9852256.