Halaman

09 January 2012

Program Umno mampu pikat hati rakyat

Oleh: Suriati Ali

Konsep turun padang yang dilaksanakan Umno Terengganu nyata membanggakan berikutan bukan saja mampu malah menambat hati rakyat malah dapat memperjelaskan setiap perubahan sehingga peringkat akar umbi.

Timbalan Pengerusi Perhubungan Umno Terengganu, Dato’ Yahya Khatib Mohamad, berkata pihaknya yakin berhubung pengetahuan rakyat mengenai pelaksanaan dan kejayaan Barisan Nasional (BN) di negeri ini untuk memastikan mereka terus menyokong kepimpinan kerajaan di bawah BN.

Menurutnya, penjelasan mengenai kejayaan BN di ambil perhatian oleh semua Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) yang ketika ini dikatakan cukup rancak supaya mereka tidak melupakan usaha BN untuk memastikan rakyat mencapai kehidupan lebih baik.

“Kita ada buat penerangan melalui perhimpunan dan program dengan fakir miskin di setiap Dewan Undangan Negeri (DUN), majlis dana raya dan Skim Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) sebanyak RM500 yang akan dibuat selepas ini.

“Melalui program seumpama ini, Adun akan mendedahkan kejayaan Terengganu sehingga ke peringkat akar umbi,” katanya.

Katanya, pihak tidak menolak bahawa pembangkang sering tidak puas hati dan dengki dengan pelbagai kejayaaan yang diraih kerajaan BN hari ini.

“Bagaimanapun, kita tidak mengambil serius perkara itu, sebaliknya terus menjelaskan kepada rakyat untuk memastikan mereka menghargai sumbangan dan menilai kebaikan serta kejayaan BN.

“Pembangkang memang hobinya membangkang, apa saja yang dilaksanakan kerajaan walaupun mengetahui ianya untuk kebaikan semua rakyat, mereka tetap cemburu, iri hati, mengkritik selain menganggap membazir,” katanya.