Halaman

21 February 2012

Belia 4B Kuala Nerus, media erat ukhwah

Oleh: Aida Abd Rahman

Gerakan Belia 4B Kuala Nerus menganjurkan Program Mesra Belia 4B Kuala Nerus -Kawat sebagai antara aktiviti bagi mengeratkan hubungan pergerakan itu dengan kumpulan pengamal media yang sentiasa menyokong dan menyebar luaskan program mereka.

Program Mesra Belia-Kawat berjaya menghimpunkan lebih 40 pemimpin dan ahli persatuan itu serta 20 pengamal media massa seluruh Terengganu diadakan di Pusat Boling Terengganu Equestrian Resort (TER), malam kelmarin.

Turut hadir, Ketua Pergerakan pemuda Umno Bahagian Kuala Nerus, Encik Apli Jusoh; pembantu Pegawai Belia dan Sukan Daerah Kuala Terengganu, Encik Jaafar Harun dan pengerusi Pergerakan Belia 4B Kuala Nerus, Encik Mohd Rosdi Mat Zain.

Menurut jurucakap program, penganjur berjaya merapatkan ukhwah di kalangan peserta program menerusi pertandingan boling yang melibatkan belia serta pengamal media dicampur dalam satu kumpulan.

“Menerusi program ini, kami dapat mengeratkan hubungan silaturahim, malah memudahkan kerjasama dan hubungan dua hala antara dua pihak yang sedia terjalin sejak dulu lagi.

“ Program ini juga sebagai satu cara kami menghargai peranan rakan media yang banyak membantu mempromosi dan menjayakan program kami selama ini dalam usaha membina generasi belia yang sihat dan cemerlang,” katanya.