Halaman

20 February 2012

BN Terengganu pergiat usaha untuk tingkat KPI

Oleh: Suriati Ali

Barisan Nasional (BN) Terengganu mempunyai perancangan strategik bagi memastikan Indek Penunjuk Prestasi (KPI) berada pada tahap lebih baik dan selesa berbanding sebelum ini.

Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said berkata, dia yakin KPI di kawasan tertentu termasuk di Dewan Undangan Negeri (DUN) milik pembangkang bertambah baik selepas beberapa perubahan drastik berkaitan pemikiran, pembangunan, kebajikan dan bantuan pendidikan berlaku di kawasan masing-masing.

Katanya, sekarang jentera parti sudah mula bergerak dengan pelbagai strategi supaya mampu menawan hati rakyat untuk memilih kepimpinan BN yang sememangnya boleh menjanjikan pelbagai kebaikan.

“Kita masih tidak berpuas hati sepenuhnya dengan gerak kerja yang dilaksana tetapi pasti setiap kelemahan itu boleh diperbaiki secara berperingkat-peringkat sebelum menjelang Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13),” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Majlis Permantapan Jentera Wanita JR, di Dewan Intan Sekolah Menengah Kebangsaan Tengku Ampuan Intan, Hulu Terengganu semalam (18 Februari).

Hadir sama, Ketua Pergerakan Wanita UMNO Perhubungan Terengganu, Datuk Hajah Fatimah Hamat; Ketua Umno Bahagian Hulu Terengganu merangkap Yang Dipertua DUN, Datuk Tengku Putera Tengku Awang; Ahli Dewan Undangan Negeri yang juga Pengerusi Jawatankuasa Belia dan Sukan negeri, YB Rozi Mamat dan beberapa pemimpin setempat.

Dato’ Seri Haji Ahmad Said memberitahu semua pemimpin setempat di minta telus menjalankan tugas supaya setiap matlamat dan perancangan mampu di terima sehingga ke akar umbi.

“Selepas beberapa perancangan dilaksanakan , pemimpin BN kini berada di tahap `gear’ tiga dan empat. Usaha untuk berada di tahap yang diinginkan iaitu zon selesa kini diperhebatkan,” katanya.