Halaman

20 February 2012

Jawatankuasa JKKK dan UMNO perlu berganding bahu :MB


Menteri Besar bersalaman dengan jawatankuasa JKKK Cina Taman Jertih

Oleh: Mohammad Ishak

Pemimpin dua organisasi yang berkait rapat dengan kepemimpinan kerajaan, Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) dan UMNO perlu proaktif dan berganding tenaga dalam menjayakan misi kerajaan membantu rakyat.

“Jika kedua-dua organisasi tidak sepakat dan masing-masing mahu menunjukkan kuasa ia akan melemahkan jentera kerajaan ,” kata Menteri Besar, Dato’ Haji Ahmad Said.

Katanya, JKKK dan Umno yang menjadi jentera penting kerajaan juga perlu mendekati rakyat dan menyelesaikan segala masalah yang dibangkitkan orang ramai.

Menurutnya pengerusi dan ketua cawangan serta jawatankuasa juga diminta kerap turun padang untuk mengetahui masalah penduduk dan penyokong parti.

“Tanpa kerajaan JKKK tidak akan lahir, sebab itu jawatankuasa yang dilantik hendaklah sedia memikul tugas dan tanggungjawab yang diamanahkan kerajaan,” katanya berucap sempena majlis makan malam bersama JKKK Daerah Besut di Dewan Majlis Daerah Besut, di Jertih,malam tadi.

Dato' Seri Ahmad berkata, jawatankuasa JKKK dan Umno hendaklah menyelaraskan setiap permasalahan rakyat untuk dikemukakan kepada kerajaan melalui Wakil Rakyat masing-masing.

Perjumpaan dan majlis makan itu dihadiri 2,000 jawatankuasa mewakili 127 JKKK seluruh daerah Besut bertujuan menerangkan dasar kerajaan kepada pemimpin terbabit.

Hadir sama Ahi Exco Kerajaan negeri, Dr A Rahman Mokhtar yang juga ADUN Kuala Besut, ADUN Kota Putera,Muhamad Pehimi Yusof, ADUN Jabi, Ramlan Ali, ADUN Hulu Besut, Nawi Mohamad, Pegawai Daerah A Rahman Mokhtar dan Yang Dipertua MDB, Ibrahim Muhamad serta pegawai kanan pelbagai jabatan kerajaan daerah itu.