Halaman

16 February 2012

JR masuk kampung

Oleh; Esah Abdullah

Seramai 15,000 jentera wanita Jalinan Rakyat (JR) bergerak masuk ke kampung-kampung membabitkan 32 kawasan Dewan Undangan negeri (DUN) seluruh negeri untuk membuat bacian sikap pengundi sebagai persiapan menjelang Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) nanti.

Ketua Pergerakan Wanita UMNO Perhubungan Terengganu, Datuk Hajah Fatimah Hamat berkata, sehingga ini petugas JR berjaya menyiapkan 80 peratus bacian daripada jumlah keseluruhan pengundi.

“Usaha mengenalpasti sikap dan kecenderungan individu ini akan berterusan hingga ke tarikh PRU diumumkan oleh Perdana Menteri,” katanya ketika dihubungi Teganukita.

Tambahnya, usaha keras dan semangat yang ditunjukkan JR amat membanggakan dan yakin bacian dapat diselesaikan dalam masa terdekat dan tumpuan utama untuk menjinakkan pengundi ‘atas pagar’.

“Jentera wanita dibekalkan dengan ilmu politik dan pengetahuan pelbagai isu semasa untuk menjelaskan dasar-dasar kerajaan serta menjawab segala tomahan dan fitnah yang sengaja diadakan pihak pembangkang,” katanya.

Katanya, wanita bekerja dan suri rumah merupakan golongan yang sangat setia kepada Barisan Nasional (BN) dan tidak mudah terpengaruh dengan cerita rekaan parti pembangkang.

“Saya sangat yakin dengan undi wanita yang mampu menyumbang kemenangan kepada BN dalam PRU-13 nanti,” katanya.