Halaman

06 February 2012

Julang semangat 1Malaysia : MB

Oleh: Aida Abd Rahman

Kerajaan negeri akan memastikan semangat 1Malaysia terus dijulang demi mempertahankan Barisan Nasional di Terengganu pada masa akan datang.



“Kita sedar YAB Perdana Menteri bekerja keras hari ini untuk memastikan rakyat Malaysia terus cemerlang dan gemilang, terus memberikan apa jua bantuan untuk memastikan negara kita maju menjelang tahun 2020 menjadi realiti.

“Adalah menjadi harapan rakyat keseluruhannya untuk melihat negara kita terus dibangunkan oleh mereka yang bertanggungjawab serta memiliki visi yang besar ,” kata Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said, ketika berucap dalam Program Perdana Menteri Bersama Rakyat Dun Rhu Rendang, di Padang Astaka Majlis Daerah Marang, Kampung Paya, Marang, baru-baru ini.

Turut hadir, Perdana Menteri, Dato’ Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak dan isteri, Datin Paduka Seri Rosmah Mansor; isteri Menteri Besar, To’ Puan Seri Norliza Mahmud; Menteri Belia dan Sukan, Dato’ Seri Ahmad Shabery Cheek; Setiausaha Kerajaan Negeri, Dato’ Haji Mazlan Ngah dan Yang Dipertua Dewan Undangan Negeri, Dato’ Tengku Putera Tengku Awang.

Hadir sama, Ketua Bahagian Marang merangkap Pengerusi Jawatankuasa Kebajikan, Pembangunan Masyarakat dan Wanita negeri, Dato’ Yahya Khatib Mohamad serta Pegawai Penyelaras Dun Rhu Rendang, Encik Nik Dir Nik Wan Ku.

Menteri Besar berkata, adalah menjadi tanggungjawab semua penduduk Terengganu terutama di Marang supaya memastikan Parlimen Marang kembali ke pangkuan Barisan Nasional pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU) akan datang.

Katanya, bukan mustahil untuk memastikan Dewan Undangan Negeri (Dun) Rhu Rendang serta Parlimen Marang dimenangi semula oleh Barisan Nasional sebagaimana sejarah lalu, bekas wakil rakyat Barisan Nasional, Dato’ Abdul Rahman Bakar yang pernah memenangi kerusi parlimen itu pada PRU ke-11 lalu.