Halaman

20 February 2012

Terengganu, T-Team melangkah bergaya ke pusingan kedua Piala FA

Oleh: Aida Abd Rahman

Terengganu dan T-Team memulakan langkah kanan untuk ke persaingan seterusnya selepas masing-masing membenam lawan dalam perlawanan kalah mati pada saingan pembuka tirai Piala FA, kelmarin.

Pasukan Penyu yang juga juara Piala FA 2011 membaham Polis Diraja Malaysia (PDRM), 4-0 pada perlawanan pusingan pertama di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu.

Pusingan kedua bakal menyaksikan Terengganu menentang Perak yang berjaya mengetepikan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) 1-0.

Gol-gol Terengganu terhasil menerusi Abdul Hadi Yahaya yang membuka tirai jaringan pada minit ke-10 selepas menyempurnakan sepakan sudut Ismail Faruqi.

Manakala penyerang kebangsaan, Abdul Manaf Mamat menambah dua gol untuk meletak Terengganu selesa di depan pada minit ke-38 diikuti gol ketiga selang 20 minit kemudian.

Kehadiran penyerang import yang pernah beraksi bersama kelab Al-Ahly dan New York Red Bulls memberi impak buat skuad kendalian Mat zan Mat Aris apabila pemain berkenaan, Francis Forkey Doe menghadiahkan gol keempat Terengganu pada minit ke-90.

Sementara adik Terengganu, T-Team bakal berdepan dengan Pahang, selepas berjaya menumbangkan Johor, 2-0 di Stadium Pasir Gudang, Johor.

Dua jaringan skuad kendalian Yunus Aliff terhasil menerusi Zairo Anuar Zailani dan Khairul Izwan Khalid berhasil membawa pasukan itu ke pusingan kedua bertemu Pahang yang sebelum itu menang tipis ke atas Felda United (1-0).