Halaman

21 February 2012

TM rakan kongsi komunikasi LTdL 2012

Oleh FAUZI MOHD

Dengan kehadiran barisan pelumba terbaik dunia, penganjuran kejohanan lumba basikal Le Tour de Langkawi (LTdL) 2012 edisi ke-17 tahun ini terus mendapat perhatian daripada pihak penaja.

Terbaharu, Telekom Malaysia Berhad (TM) sekali lagi tampil sebagai penaja bagi perlumbaan berprestij di rantau Asia yang bakal bermula 24 Februari ini.

“Sejak 1996, TM telah memainkan peranan penting dalam menjadi pengendali jalur lebar rasmi perlumbaan tersebut.

“Untuk tahun ini, kami sekali lagi memainkan peranan sebagai rakan kongsi komunikasi bagi kejohanan bertaraf antarabangsa itu,” ujar Ketua Pegawai Pemasaran TM, Datuk Rozalila Abdul Rahman ketika menyerahkan tajaan kepada penganjur LTdL 2012 semalam.

Ujarnya, TM akan memastikan kelancaran perlumbaan tersebut dengan menyediakan fasiliti akses internet, faks, talian tetap serta komputer riba dan kemudahan telekomunikasi yang lain.

“Kemudahan tersebut adalah bagi kegunaan lebih dari- pada 100 petugas media tempatan dan antarabangsa serta pihak penganjur bagi memudahkan mereka menyampaikan laporan tepat pada masanya,” katanya.

TM juga akan memastikan pusat media bagi edisi kali ini yang berlangsung selama 10 hari, sekali lagi menjadi pusat terbaik.

“Amat membanggakan apabila pusat media yang diwujudkan sepanjang 17 tahun penganjuran LTdL diiktiraf sebagai pusat media terbaik.

“Bermula daripada penajaan di peringkat laluan, kemudian menjadi penaja rasmi, penaja pasukan sehingga penaja Jersi Kuning (juara keseluruhan), TM sentiasa bersedia menjadi rakan telekomunikasi rasmi dalam perlumbaan tersebut.”

“Kami berjanji akan menyediakan fasiliti yang lebih baik pada tahun ini daripada tahun sebelumnya. Seperti selalu, kami menitikberatkan kualiti dan servis yang bakal disediakan sepanjang perlumbaan,” jamin Rozalila.