Halaman

27 March 2012

23 murid Pulau Perhentian dapat e Book



Oleh: Mohammad Ishak


Kerajaan Negeri Terengganu tidak pernah memin ggir mana-mana murid untuk mendapatkan sumbangan e Book termasuk mereka yang tinggal di kawasan pedalaman dan pulau.

Ini terbukti apabila 23 murid tahun empat dari Sekolah Kebangsaan Pulau Perhentian dalam Kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Besut, turut menikmati kemudahan berkenaan.

Majlis penyerahan e Book kepada murid terbabit dilakukan oleh Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan,Perpaduan dan Hal Ehwal Pengguna Negeri,YB Dr A Rahman Mokhtar yang juga ADUN Kuala Besut.

Hadir sama Pengarah Pendidikan Negeri Terengganu,Zakaria Hussin dan Timbalan Pegawai Pendidikan Daerah Besut, Abd Halim Hassan.

Murid SK Pulau Perhentian adalah yang pertama menerima agihan e Book pada tahun ini bagi daerah Besut dan membuktikan mereka diberi perhatian lebih berbanding kawasan lain.

Dr A Rahman ketika merasmikan majlis itu mahu ibu bapa dan guru sentiasa mengawasi anak-anak yang mendapat kemudahan e Book supaya menggunakan sepenuhnya untuk kemudahan pembelajaran.

Katanya, walaupun tinggal di sebuah pulau kerajaan negeri tetap memberi perhatian kepada penduduk pulau kerana tidak mahu anak-anak mereka tersisih daripada kemajuan pelajaran.

“Apa yang diharapkan dengan adanya kemudahan e Book akan ada murid dari sekolah berkenaan memperolehi pencapaian terbaik dalam UPSR,” katanya.