Halaman

15 March 2012

BR1M fasa 3 DUN Wakaf Mempelam RM1.6j

Oleh: Aida Abd Rahman

Sejumlah RM1.6 juta diagihkan kepada 3,214 penerima di Dewan Undangan Negeri (DUN) Wakaf Mempelam bagi fasa tiga Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) di Dewan Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Sultan Ahmad, Kuala Terengganu, dalam tempoh tiga hari yang berakhir hari ini.

Program pengagihan melibatkan 1,110 orang (Selasa), 1,080 (Rabu) dan hari ini seramai 1,024 orang.

Pegawai Pembangunan Parlimen Kuala Terengganu, Dato’ Wan Ahmad Farid Wan Salleh merangkap Ketua Umno Bahagian Kuala Terengganu turun padang bagi menyampaikan sumbangan RM500 seorang itu, di tempat yang sama , semalam.

Turut hadir, Pegawai Penyelaras DUN Wakaf Mempelam, Haji Wan Mahyuddin Wan Ngah.
Seorang penerima, Mizan Mohd, 31 dari Kampung Panji, berkata BR1M bukti keprihatinan kerajaan Barisan Nasional (BN) dalam membantu meringankan bebanan rakyat.

“Saya akan menggunakannya untuk memberi keperluan harian untuk kegunaan keluarga saya. Terima kasih kerajaan BN sebab cakna dan prihatin dengan kebajikan penduduk yang memerlukan,” katanya.

Seorang lagi penerima, Yusof Abd Rahman, 73, Kampung Teluk Paku, turut teruja menerima BR1M yang ditunggu sejak beberapa bulan lalu dan menganggap itu sebagai rezeki yang tidak ternilai kepada warga emas sepertinya.

Menurut Yusof, nikmat pembangunan dan dasar kerajaan BN serta Umno hari ini banyak memberi kelebihan dan faedah yang boleh dikecapi semua rakyat negara ini dan Terengganu khasnya.

Kegembiraan turut dikongsi seorang lagi penduduk Kampung Teluk Paku, Mukatar Yusof, 53, yang bersyukur dengan pemberian kerajaan kepada orang yang serba kekurangan dan mempunyai tanggungan besar sepertinya.

“Dengan adanya BR1M ini benar-benar membantu saya dan keluarga. Banyak pembangunan dan bantuan kerajaan berikan kepada rakyat, jadi sebagai menyokong usaha kerajaan kita patut memilih dan terus bersama kepimpinan negeri hari ini,” katanya.