Halaman

10 March 2012

Parti Pas menyesatkan umat Islam


Oleh: Mohammad Ishak

Keghairan pemimpin Pas untuk melangkah ke Puterajaya bersama rakan dalam Pakatan Rakyat menyebabknan perjuangan sebenar parti itu sudah hilang matlamat sebenar untuk menegakkan Islam seperti ia mula ditubuhkan.

Malah, tuduhan kepada orang Umno yang bekerjasama dengan MCA dan MIC dalam Barisan Nasional (BN) sebagai kafir juga kini terkena kepada tubuh badan pemimpin Pas apabila mereka turut berkongsi dengan orang Cina dan India dalam Pakatan Rakyat (PR)

“Inilah bezanya perjuangan Pas dulu dan sekarang menyebakan banyak akidah terpesong dan memang layak meleberkan Pas sebagai Parti Ajaran Sesat,” kata Pengarah UKOM, Haji Shamsuddin Sulong.

Berucap pada ceramah dan penerangan Isu-Isu Semasa di Peti Undi Kampung Tok Raja, dalam Kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Jertih, malam tadi Haji Shamsuddin berkata banyak perkara bertentangan dengan ajaran Islam kini dihalalkan oleh Pas kerana berkepentingan poilitik mereka.

Hadir sama pada ceramah itu ialah Ketua Umno Bahagian Besut, Datuk Seri Idris Jusoh yang juga ADUN Jertih dan penceramah bebas dari Kelantan, Ustaz Nik Zulkifli Tiew.

Katanya, sebab itu ada Tok Guru Pondok di Kelantan dengan jelas mengingatkan masyarakat Islam yang menyokong perjuangan Pas adalah berdosa kerana tindak tanduk pemimpin parti itu yang banyak merosakkan akidah umat Islam.

Menurutnya, perjuangan Pas yang sudah tersasar dari landasan sebenar menyebabkan rakyat sudah bosan dan akan menolak Pas dalam Pilihan Raya Umum (PRU13) yang bakal diadakan pada bila-bila masa dari sekarang.

Beliau berkata, pemimpin Umno dan parti keramat orang Melayu itu terbukti banyak berbakti dan berjasa kepada rakyat termasuk orang Pas sendiri yang mendapat banyak faedah hasil daripada pemerintahan BN.