Halaman

09 March 2012

Sokongan ibu bapa bantu sekolah mencapai kejayaan sekolah


Muhamad Pehimi meneliti slip keputusan peperiksaan Siti Aisyah

Oleh: Mohammad Ishak


Kerjasama ibu bapa memmberi kerjasama dan sokongan kepada program pendidikan yang dilaksanakan di sekolah mampu menyumbang kepada kejayaan sesebuah sekolah.

Selain itu, tanggungjawab guru serta Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) juga menjadi faktor utama untuk melahirkan pelajar cemerlang dan sekolah terbaik terutama dalam peperiksaan setiap tahun.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kota Putera, Muhamad Pehimi Yusof, berkata perkara itu dibuktikan oleh ibu bapa di daerah Besut yag sentiasa memberi kerjasama dan membantu pentadbir sekolah melaksanakan pelabagai program untuk pelajar.

Muhammad Pehimi yang juga pengerusi PIBG Sekolah Menengah Agama Maarif,Kampung Raja, Besut, berkata demikian ketika merujuk keputusan peperiksaan Sijil Tinggi Pelajaran Malaysia (STPM) yang diumumkan baru-baru ini apabila pelajar sekolah itu salah seorang yang diumumkan pelajar terbaik di Terengganu.

Selain itu, Sekolah Menangah Kebangsaan Putera,Darau, menjadi sekolah terbaik peringkat Negeri Terengganu dalam peperksaan berkenaan.

Beliau yang bangga dengan kemunculan pelajar itu, Siiti Aisyah Syahirah Azman,19, turut menemui pelajar berkenaan untuk menyampaikan ucapan tahniah dan memberi sumbangan peribadi di sekolah berkenaan.

“Kejayaan Siti Aisyah bukan sahaja menjadi kebangsaan dirinya serta keluarga malah pihak sekolah, guru,PIBG dan penduduk Besut turut berkongsi kegembiraan,” katanya.

Beliau berharap, pelajar daerah Besut terus mewarnai kejayaan cemerlang dalam pelbagai bidang pada masa akan datang.