Halaman

11 April 2012

Ketua cawangan di minta bersiap sedia

Oleh: Suriati Ali

Semua Ketua-ketua UMNO cawangan seluruh negeri diminta jangan leka dengan tanggungjawab harian sebaliknya perlu bersiap sedia daripada sekarang bagi menghadapi Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-13 yang dijangka diadakan bila-bila masa.

Timbalan Pengerusi Perhubungan Umno Terengganu, Dato' Yahya Khatib Mohamad, berkata, jentera parti perlu diperkemaskan dan semua ketua cawangan hendaklah bergerak seiring.

“Ahli-ahli di cawangan merupakan penentu kalah menangnya parti dalam setiap pilihanraya.

“Ketua cawangan lebih dekat dengan pengundi di peringkat akar umbi dan amat arif dengan sikap dan gerak geri anak buah dalam kampung masing-masing,” katanya.

Katanya, dia yakin dengan kemampuan ketua cawangan yang sentiasa menjaga kebajikan penduduk kampung dan rata-rata mereka terdiri daripada orang yang telah lama memegang jawatan berkenaan dan sudah masak dengan keadaan sekeliling,” katanya.

“Semua yang sayangkan parti dapat bekerja dengan jujur dan ikhlas serta dapat beri maklumat tepat walaupun pahit untuk diterima dimana setiap kekurangan dan kesilapan akan diperbaiki secepat mungkin,” katanya.