Halaman

17 May 2012

Elaun tahunan RM50,000 kepada Tunku Aziz – Siapa kata DAP bukan parti korup?


Oleh FAUZI MOHD

TAWARAN jawatan kanan di Institut Pulau Pinang dengan elaun tahunan sebanyak RM 50,000 serta faedah lain sebagai ganti tidak meletak jawatan dan kehilangan jawatan Senator kepada bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim adalah bukti jelas parti itu korup.

Soal ini sangat penting kerana intergriti dan bebas rasuah adalah tiang yang membentuk DAP hari ini.

Jika PAS menentang BN dan UMNO dari sudut agamanya kerana tidak melaksanakan hukum Hudud, DAP pula memperjuangkan soal intergriti dan rasuah.

PAS cukup pantang dituduh kurang Islamik, DAP juga sangat pantang kalau dikaitkan dengan rasuah, kerana itu imej yang telah dibina sekian lama.

Tapi akhirnya sekarang, dua parti itu telah dibuktikan hanya penipuan masing-masing untuk mendapat kelebihan politik dan undi.

Terutama DAP, sanggup menggunakan wang rakyat Pulau Pinang dalam jumlah yang banyak untuk merasuah Tunku Aziz menarik semula perletakkan jawatannya.

Ya, duit rakyat Pulau Pinang, sebab Institut Pulau Pinang itu bukannya badan yang menjana keuntungan tapi sebaliknya badan pemikir ‘think thank’ yang bertujuan memantapkan DAP.

Sudah tentu peruntukkan datang dari duit rakyat Pulau Pinang, bukan dari poket Guan Eng dan bapanya Lim Kit Siang.

Mungkin DAP akan kata Tunku Aziz membuat cerita dan sebagainya, itu masalah senang, saman sajalah Tunku Aziz dan selesaikannya di Mahkamah.

Lagipun jalan cerita apa-apa yang berkaitan dengan Pakatan Rakyat ini sama sahaja setiap kali, sama seperti PAS yang berdolak-dalik mahu melaksanakan hudud.

Tapi sementara itu berlaku, bolehlah kita anggap DAP ini tidak terlepas dari menjadi korup, bukan orang lain kata, tapi bekas Naib Pengerusi dia sendiri kata.

Itu yang terdedah, yang tidak terdedah mungkin lebih hebat ceritanya.